ŽIVOTNÍ MINIMA

Jak už jsem řekla v minulém článku Nedieta, téma životních minim nosím v hlavě už od začátku vzniku mého blogu. Před 5 lety jsem se na třídenním semináři doslova prožila a tyto prožitky se mi výrazně vryly do mé paměti a postupně, jeden za druhým, prochází mým životem a zapadá mi do souvislostí. Těch prožitků bylo hodně a o prožitku jídla, výživy a kousání jsem napsala článek Nedieta, formou rozhovoru s „kolegou“ Honzou Koskem.

Dnes bych chtěla otevřít druhé téma životních minim a tím je cvičení.

V našem životě jsou věci, které děláme rádi nebo jsou dokonce naší vášní a v určité životní etapě je děláme naplno, často i do vyčerpání. Třeba když jsme mladí, máme dost času i energie sportovat. Zpravidla přijde období, kdy zas chodíme naplno do práce, založíme rodinu, prostě priority jsou jinde a pravidelné cvičení jde stranou. Mám na mysli hlavně zdravotní stránku cvičení, aby nás nebolela záda, nevyhřezávaly ploténky, nedocházelo ke zbytečným zraněním vlivem nekoordinace a také ztuhlosti kloubů, zkrácených svalů i vazů.

A zde přichází na řadu minimum. Prostě když nestíhám, nemám energii. Zachovejte si své malé minimum v jídle, ve cvičení, ve vztazích. Frekvence minima může být denní, týdenní, obden, atp.

Já si své minimum zachovávám od dob, kdy jsem závodně cvičila sportovní aerobik. Mé minimum je 2x týdně 3×8 kliků + důkladný strečink. Někdy to dělám 30 minut a někdy to stihnu za 10 minut, ale vždy to udělám.

V našem cvičebním minimu nepůjde o kliky, ale o základní cvičení v leže na podložce. Jsou to rotace, prohnutí a ohnutí. Všechny cviky jsou cílené na procvičení naší páteře a váže se na ně příběh Václava Rathouského, majitele Green Ways, který seminář vedl a také o tom napsal knihu Tři kaliforňané. Kdysi dávno, ještě za dob totality měl jít Václav na operaci s páteří (myslím, že měl vyhřezlou ploténku), ale operace se musela odložit z nějakého technického důvodu a tak Václav začal cvičit právě tyto cviky. Nakonec na operaci nemusel, protože se jeho stav cvičením zlepšil.

Všechny potřebné informace najdete v krátkém 4 minutovém videu s praktickou ukázkou.

Ještě mi zbývá jedno minimum a to jsou minima ve vztazích, ale o tom někdy příště:)

Krásný den přeje Katka

 

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky