TEN ŠPE(R)K MUSÍ PRYČ!

TEN ŠPE(R)K MUSÍ PRYČ!

„Co budeš mít k večeři? Nemáš už hlad“? ptám se kamarádky Dity,  se kterou jsem si po jejím tréninku povídala o jídle a o jejím špe(r)ku, který se jí rýsuje pod tričkem na břiše, že by se ho chtěla zbavit. Bylo 18 hodin a já vytáhla svou krabičku s večeří.

„Mám, nevím…asi co dům dá…“povídá.

snimek-obrazovky-2

„Co jsi měla dnes k jídlu“? ptám se.

„Dnes jsem k snídani měla smoothies a k obědu zeleninový salát s čočkou z Uga“ hlásila mi Dita.

„Hmmm…to je hodně málo. Takže, chceš-li se zbavit svého špe(r)ku na břiše, je potřeba začít plánovat“. Já jsem dnes věděla, že mi v 18 h končí trénink a to bude čas na večeři, takže tady mám svou večeři v krabičce-pečenou zeleninu s batátem a masem“ povídám a dávám jí ochutnat. „To je dobré, ale doma by mi to nikdo nejedl“ povídá. A já na to : „Vždyť mě to doma taky nikdo nejí! Dělám si to, protože mi to chutná a k večeři je to pro mě ideální. Nebo prostě uvař víc jídla a zbytek si dej do krabičky nebo si udělej malou svačinku a vezmi ji s sebou“.

Krabičky s jídlem si připravuji 2x týdně, v neděli a ve středu. Někdy mě to také otravuje, ale vyplatí se. Draho by mě vyšly kupované krabičky, navíc si vařím podle své chuti a kupuji si kvalitní suroviny. Další bonus je stálá váha bez výkyvů. Na toto téma jsem napsala článek Jak si udržet štíhlost po celý rok (vlastně po celý život).

„Pečená zelenina je velice jednoduchá, v zimě Tě i zahřeje. Očistíš a nakrájíš jakoukoliv kořenovou zeleninu, např. řepu, mrkev, petržel, celer, cibuli a jiné, dáš do zapékací mísy, posypeš kořením např. tymián, bobkový list, jalovec, sůl atd., dáš tuk ghí nebo kvalitní olej, balsamico dle chuti. Jakékoliv maso, kuřecí, krůtí nebo i rybu, nakrájíš na kostky nebo plátky a vložíš k zelenině. Vše, třeba rukou, promícháš, přiklopíš mísu a dáš do trouby asi na 180°na 45-60 minut zapéct. Pak už jen krabičkuji“.

20180114_200823

„A představ si,“ pokračuje Dita „že ta čočka v tom salátu byla sterilizovaná“. „Pro jednou se nic nestane, když si dáš něco z konzervy“ povídám…zas takový puntíčkář nejsem. „To ne, ale očekávala bych, když si kupuji čerstvý salát, že čočka, která se dá velmi rychle připravit, bude čerstvá“.

„Tyhle věci mě už dávno netrápí a neřeším je, protože jím každý den ječmen s chlorelou od Green ways, které takové nedostatky ve výživě kompenzují. Proto tady jsou. Vím, že jsou 100% čisté, přírodní, nabité nejdůležitějšími živinami, které mé tělo potřebuje. Tělo vyživí , zároveň čistí a opravují. Tyto dvě zelené potraviny jsou základem mého jídelníčku a pilířem mého zdraví. Jsou zásadotvorné a já si nemusím lámat hlavu, když nejsem v životosprávě dokonalá. Tito zelenáči jsou vždy čerství na rozdíl od mých krabiček, které, bohužel jinak to nejde, konzumuji druhý i třetí den po upečení. Na nutriční výživu v této pečené, ale i jiné zelenině se nemohu a ani nespoléhám.

Nejen Dita je doktorka, která během práce nemůže ukusovat chleba s mrkví, ale může chlorellu sníst během chvilky a zapíjet ji ječmenem.Zelené mají kromě výživy totiž další pozitivní“vedlejší účinky“. Udržují stabilní hladinu cukru v krvi a slušná dávka nahradí svačinu.

Ale vraťme se zpět na začátek k mé Ditě. Přijde po celém, náročném dni – práce, třídní schůzky, trénink v posilovně – vyhladovělá domů a nemá připravené jídlo. Mě se toto občas stávalo, než jsem si začala jídlo plánovat a můžu vám říct, že jsem to nikdy bez nájezdu na lednici nezvládla. Nevím kolik jsem toho snědla, ale po dvou hodinách neustálého ujídávání  jsem zjistila, že jsem přecpaná a pořád mám na něco chuť.

Ale možná ani tak docela nejde o špeky, ty stejně vadí jenom nám, ženám, ale o to, abychom se cítili, nejen po jídle, dobře. Celý den makáme, vše zvládáme a na konci dne se přež…? Proto je dobré plánovat a mít pravidelný, nejlépe i vyvážený jídelníček. Dělejte to pro sebe, mějte se rády a neodsouvejte se za ostatní. Také byste měli mít na paměti 6 základních pravidel pro správné hubnutí.

A jak to máte vy? Plánujete nebo jíte nahodile?

Krásný den vám přeje Katka

P.S. K našemu špe(r)ku se váže vtipná situace. Dita dala svou fotku, která je výše, na svou Timeline a napsala tam : Ten špek musí pryč! A její kamarádka si to špatně přečetla a hlavně nekoukala na její špek, ale na šperk na hrudi a divila se, proč se chce zbavit tak pěkného šperku:)

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky