MANIPULAČNÍ JÍZDA

„Co mám dělat, abych nepřibírala v pase“?

Zeptala se mě má nová, asi 55 letá klientka Alena, která ke mě přišla poprvé na trénink.

„To je naprosto běžné. Po padesátce, po menopauze, s tím má problém téměř každá žena. Také záleží na typu postavy, jestli jste typ jablka nebo hrušky. Vy jste typ jablka, hubené nohy, rovný pas, větší prsa, tak není divu, že se vám tuk ukládá v oblasti břicha. Po přechodu přestávají vaječníky produkovat hormony a hormony se také tvoří v tukové tkáni a tak si tělo začne zabezpečovat produkci přes tukovou tkáň…“ chtěla jsem vysvětlit paní Aleně léta naučenou formulku ze školy, ale včas jsem se zarazila.

Nedávno jsem si totiž uvědomila, že některé mýty, polopravdy, ale také vědecky ověřená fakta si samy „natloukáme“ do hlavy, tvoříme si z nich „programy“ a podle nich „jedeme“.

Uvědomila jsem si, že můžeme svůj život žít i jinak, lépe, když připustíme, že se věci mohou dít i jinak.

Proč? Protože se pak snadno vzdáváme naděje a své vůle něco změnit, bojovat s něčím, co se nám nelíbí a co při troše úsilí můžeme mít ve svém životě jinak.

Tyto programy nám už v dětství programují rodiče („no jo, bude mít velká stehna po tatínkovi a křivé nohy po mamince“)…škola („špatně se učíš, nic pořádného z tebe nebude“)…manželství („to je ale u chlapů normální… s tím se smiř… jinak to už nebude… je to všude stejné… to si nevybereš“)…doktoři („to je dědičné, dostanete prášky, s tím se nedá nic dělat“)…my sami („nikdy nebudu nejlepší… to nedokážu… to je normální… nějak bylo, nějak bude… nějak to doklepu, tělo musí jít do hrobu zhuntované… mají to tak všichni“ atd.)

Ach jo. Už mě to nebaví.

Zázraky se dějí. A dějí se skrze nás, z našeho rozhodnutí. Pojďme si naprogramovat něco jiného.

Lidé se „probouzí“, zjišťují a věří, že mohou vzít život do svých rukou a mnoho věcí ovlivnit. Zdraví, vztahy, peníze.

Mám v hlavě dvě příhody, které nakonec dopadly jinak, než jsem očekávala. První je z doby, kdy jsem vrcholově trénovala sportovní aerobik a vysoustruhovala si tělo do atletické podoby. Mimochodem vrcholově sportovat jsem začala až ve svých 24 letech, což by dnes někoho v tomto věku mohlo odradit a říci si, že na vrcholový sport už je starý. Pak jsem si přetrhla achylovku a byla na pár týdnů „vyřazena“ z tréninku. Bála jsem se, že přiberu a tak jsem jen velké porce k snídani, obědu a večeři vyměnila za střední porce. Nepřibrala jsem.

Druhá byla z doby, kdy jsem opět z plného tréninku přišla do jiného stavu. V duchu jsem se loučila se svou atletickou „postavou snů“ a opět to bylo zbytečné. Po šestinedělí jsem už jen rekreačně, ale pravidelně, cvičila a vida, mé tělo se rychle rozpomnělo a má postava byla zachráněna.

Chce to jen nepoddat se mýtům, nebýt pohodlná, vědět, co jíst a mít se ráda.

Ve fitku vidím hodně, co se týče postavy, „nedokonalých“ lidí, kteří nemají supertělo (proto tam zřejmě chodí:-)). Pozoruji je jak chodí, jak se pohybují a cvičí, jak se tváří. Jsou, bohužel, ztuhlí, ohnutí. Přitom by stačilo jen správně nastavit tělo, chodidla, nohy, pánev,  vytáhnout se, zpevnit břicho, otevřít hrudník a zvednout, tzv. prodloužit krk – hlavu, tuto pozici si uvědomit, procítit, trénovat ji. Oni si přitom naloží velkou váhu a pod tou váhou se ještě víc nahrbí a ohnou.

Ale abych se ale vrátila k původní otázce. Jak to udělat, abych nepřibírala v pase, na hýždích, na stehnech, jinde či všude?

Najděte slabý článek.

S paní Alenou jsme se bavily o tom co jí, jak jí, kdy jí, prostě každodenní režim. Přišly jsme na to, tedy paní Alena na to přišla a uvědomila si, že má v práci hodně práce (zajímavé, že?:-)) a že jí to stresuje a že nemá chuť na jídlo, že spíš pije kafe, než aby se najedla, to jí zaplácne, hlad nemá a večer, i když se drží a snaží se „nejíst moc“ (co to znamená, nejíst moc?-chci konkrétní odpověď) vnímá, že se nají víc, než by chtěla, prostě jí na noc tlačí žaludek. Odpověděla si sama. Pokud tedy něco nezmění, třeba práci nebo přístup ke stresu, nezmění se ani to, že bude přibírat v pase, protože je jablko. A to je fakt.

Máme dvě dvě varianty jak toto řešit. Jednu už jsem zmínila, změnit práci nebo si vytvořit jídelní plán a toho se držet a pracovat se stresem na mentální úrovni.

Máte někdo ještě jiné řešení? Napište mi to.

Přeji pohodový den.

Vaše Katka

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky