MÁLO ČASU, MNOHO DĚTÍ? CVIČIT MŮŽETE I VY!

Krásný den, dnes vám přináším krátký článek ve formě rozhovoru s cvičitelkou Marií Korseltovou.

Marušku jsem poznala před třemi týdny na víkendovém cvičení, kam se svou skupinou jako cvičitelka přijela tak jako já.
Trochu jsme se oťukávaly a zjistily, že jedeme na stejné vlně „plážového podnikání“. Ona, stejně jako já, prošla on-line kursem Podnikání z pláže a sama si vytvořila web-blog, kam píše články, natáčí videa se cvičením, píše e-booky. A protože se mi její cvičení i články líbí, myslím si, že může být pro spousty žen inspirací, zvlášť pokud mají malé děti, tak jako ona.

Chtěla bych vám Marušku blíže představit a tak jsme se domluvily na krátký rozhovor a sama o sobě říká :

Jsem máma, žena v domácnosti, blázen do cvičení a pohybu obecně. Zajímám se o zdravou výživu hlavně v souvislosti se cvičením a sportem. Chci inspirovat ženy ke cvičení, protože ze své zkušenosti vím, že díky němu je život lehčí, zdravější a taky zábavnější.

         V mém posledním příspěvku na blog Pohádka o líném            zadku píši o tom, jak je důležité soustředit se při                        cvičení na cvičení, na to, co dělám. Co můžeš ze zkušenosti ještě doporučit, aby cvičení bylo efektivní?

Když už se rozhodnete věnovat čas cvičení, soustřeďte se jen na něj. Berte to jako skvělou příležitost vyčistit si hlavu. Vypněte telefony, do tělocvičny netahejte oblečení, nákupy…využijte skříňky v šatnách a s sebou si vezměte jen pití. Nerozptylujte se povídáním s kamarádkou nebo komentováním lekce. Popovídat si můžete po skončení lekce.  Vypněte hlavu a pusťte do ní jen starost o to, abyste udělali cvik jak nejlépe umíte. Po cvičení se budete cítit nejen opravdu odpočatí, ale cvičení bude taky daleko efektivnější.

         Co bys poradila lidem, kterým se cvičit nechce, i když ví, že by měli?

Když se vám nechce čistit si zuby, taky si je nečistíte? Podle mě by se ke cvičení mělo přistupovat podobně zodpovědně a samozřejmě jako k základní hygieně, kterou provádíme každý den bez velkého přemýšlení. Média a hlavně ženské časopisy nás stále přesvědčují, že pohyb by nás měl především bavit. Ano, ale…. Každý má dny (nebo i týdny či měsíce), kdy se nám sportovat prostě nechce. Pokud si ze cvičení vytvoříte návyk, nebude pravidelnost cvičení podléhat vašim náladám. Z vlastní zkušenosti vím, že po čase pravidelného tréninku se cvičení stane pevnou součástí vašeho dne a nebudete mít potřebu ho šidit.

           Setkala ses s extrémy, např. ženy, které mají pocit, že když jednou nepůjdou, ztratí kondici nebo                přiberou?

Ano. To, co popisuješ, vídám téměř denně. Černobílé vnímání reality se může projevit ve všech oblastech života, cvičení nevyjímaje. Tento extrém se týká mužů i žen. Cvičení se pro ně stane doslova drogou. Zatímco cvičení pro zdraví vzbuzuje dobrou náladu a zlepšuje kvalitu života, toto pojetí vykazuje všechny charakteristiky závislosti včetně abstinenčních příznaků (podrážděnosti, nervozity, agresivity…).

           Máš nějaký tip, radu, když nemůžeš jít cvičit, jaké minimum pro sebe můžeš udělat? 

Každý máme občas den, kdy nestíháme cvičit tak, jak bychom chtěli. I tak ale nemusíte na pohyb               úplně rezignovat. Zkuste využít toho, co jste se naučili na lekcích cvičení. Například břišní dýchání – zhluboka se nadechněte a s výdechem zpevněte břicho. Můžete aplikovat třeba při dlouhé cestě autem. Držte se zpříma, s uvolněnými rameny, s hlavou vytaženou z ramen a zastrčenou bradou. Kdykoliv si vzpomenete, protáhněte si krk, ruce…I málo je víc než nic!

Ženy často řeší vztah ke svému tělu. Jak k tomu přistupuješ Ty, řešila jsi někdy něco a jestli sis to vyřešila?

Jasně, taky jsem řešila jestli mám nebo nemám velkej zadek…Čím jsem starší, tím víc mě zajímá, jak se ve svém těle cítím. A cítím se dobře:), hlavně proto, že cvičím na denní bázi. Díky pohybu zvládám péči o své tři děti, dům, zahradu …Po porodu třetího dítěte jsem hodně řešila diastázu (rozestup břišních svalů) a víc než rok cvičila speciální cviky a nosila pás na stažení svalů do správné pozice. Rozestup se hodně zlepšil. Určitě všem ženám doporučuji nechat si diastázu změřit!

Děkuji Marušce za rozhovor.

O těchto věcech píše v e-booku zdarma 5 tipů pro správné cvičení, který doporučuji přečíst. Prostudujte její články na blogu, včetně článku s odkazy na diastázu. Moc se mi také líbí její video cvičení, které vás inspiruje ke cvičení. Vše najdete ZDE.

Přeji super inspiraci a krásný den!

Vaše Katka

 

 

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky