JSEM UNAVENÁ, UHONĚNÁ, NESTÍHÁM!

„Jsem unavená, uhoněná, nestíhám!“

ache-19005_640 (2)

Slýchám často od žen různého věku, když si stěžují, že potřebují zhubnout a jsou otrávené z toho, že s tím nedokážou pohnout. Navíc je zlobí, kromě větší či menší nadváhy, drobné neduhy, jako je zvýšený cholesterol spojený s vyšším tlakem, alergie, bolesti hlavy, křečáky a doktoři neumí nic jiného, než předepisovat léky.

„Všichni mě potřebují! Musím vařit večeře, protože když své rodině neuvařím kvalitní jídlo, odbydou se rohlíkem a sýrem. Zvlášť děti potřebují kvalitní výživu. Nebudu a nejsem ochotná vařit dvě jídla – pro sebe a pro ně!“

No a co? Už dávno mě nevzrušuje, když si manžel dá k večeři rohlík s hořčicí. To, že je líný si připravit, nedej bože i rodině, jednoduchou a zdravou večeři, je jeho problém. Jsme oba stejně dlouho v práci a proč jen já se mám honit dělat jídlo, když on přijde a svalí se k televizi.

Děti moc dobře vědí, jak se dělá salát nebo lehké večeře, tolikrát jsme to spolu dělali. Děti už ale nejsou maličké a je čas naučit je přebírat za sebe zodpovědnost. Manžel i děti ode mne základy dostali, teď už je to na nich.

„Jsem unavená, nemám čas, nestíhám…“

Ano, pokud jste v práci do 17 hodin a pak hurá domů na druhou směnu…Je čas se zastavit! Co dělám a dělat nechci?Co mě nebaví a co chci změnit?

Mě nebavily ty večeře a tak jsem je přestala dělat… Co tomu říkal manžel a děti? Nosila jsem v sobě hrůzostrašné scénáře, ale ono se nestalo nic, protože jsem byla prostě rozhodnutá, že to tak chci. Každý den si nosím s sebou krabičky s jídlem a než odejdu z práce domů, najím se. Doma jsem v pohodě a mohu se věnovat čemu chci. Takhle to přece mají nastavené chlapi. Více odpočívám a věnuji se sobě, svým zájmům.

Jistě, pokud je manžel od rána do večera v práci, tam maká jako šroub, protože je hlavní živitel vaší rodiny a vaše práce je obstarat rodinu, jídlo a vše okolo, co vám brání v tom, udělat plnohodnotnou, rychlou, zdravou večeři složenou ze salátu, lososa a rýže?

„Zlobí mě cholesterol, pobolívá hlava a křečáky. Teď běhám po doktorech a budu muset brát léky. No jo, je to tady, stáří, navíc menopauza, s tím už se nedá nic moc dělat!“

 

Proboha ženy! Nic z toho nemusí být. Pokud jste se ocitly v tomto bodě, zastavte se!

stop-sign-37020_640 (2)

Chce to přehodnotit svůj žebříček hodnot. Způsob, jakým žijete. Tedy pokud chcete. Protože spousty lidí hledá důvody…znáte to?

Představte si sami sebe za rok, za dva, za 5 let. Pokud máte pocit, že to bude jiné, jako že děti vyrostou a manžela předěláte, budete mít více času se o sebe více starat… Ne, nebude to jiné, bude to stejné nebo horší. Nemoci sami od sebe prostě nemizí.

Jsou to naše programy, které si vytváříme a jedeme podle nich. Nikdo nám nic nepřikazuje. To jen my si myslíme, že to tak má být. Správná žena je hospodyňka, která vše zvládne sama. Časem se v domácnosti vypracuje na vysokou manažerskou pozici, ale je unavená, uhoněná…navíc bez platu odpovídající její pozici.

Nikdy nezapomenu na výrok mého hodně dospělého bratra, který každou neděli odjížděl do „svého hnízda“ od naší mámy najedený, vypraný, vyžehlený a s taškou jídla…“Když ona to dělat chce a baví jí to“. Tehdy jsem nemohla pochopit, že je tak sobecký, pohodlný a odsuzovala ho za to.

Na které straně myslíte, že byla vina? Bohužel, na té mámině.

Vážně nejsme povinné se starat o druhé a to ani o ty nejbližší, zvlášť, když jsou dospělí.

Líbí se mi pravidlo, které platí v letadle při záchraně. Když se něco stane, nejdříve jsme povinni se postarat o sebe, navlíknout si kyslíkovou masku. Pak můžeme zachraňovat druhé a to i děti.

road-sign-464648_640 (2)

Nejdřív musíte být v pohodě vy, abyste zajistili s láskou a péčí ostatní.

Navíc nejlepší výchova je ta, když jdete příkladem. Ukazujte dětem, jak se o sebe starat tím, že se staráte o sebe. Že to víte? Tak ještě jednou…

Jděte příkladem ve všem. V jídle, ve cvičení, tím, že si na sebe uděláte čas a děláte to, co vás baví.

Pokud nevíte jak a kde začít, nastavte si priority. Když se mi narodila Eva, rozhodla jsem se, že nebudu žehlit, protože jsem ten čas, který bych věnovala žehlení, chtěla věnovat studiu výživového poradce – to byla má priorita. Tak to bylo a je dodnes:-) (prádlo skládám). Krok za krokem dělejte změny. Co se mi líbí, co chci ve svém životě nechat, co vám slouží. A naopak. Vezměte si papír a rozdělte ho na dvě půlky. Vlevo napište, co chcete a vpravo, co nechcete.

Chci mít víc času pro sebe…pořád za někoho něco dělám    X   Když doma něco není udělané, nepůjdu to hned udělat

Chci změnit stravování…vařím podle chuti druhých   X   Postupně zařadím zdravější a lehčí jídla

Chci chodit víc cvičit…často ruším své cvičení   X   Cvičit budu chodit ráno, to mě nastartuje

Víc odpočívat…nestačí se jen vyčerpáním svalit k televizi   X  2x měsíčně si zajdu na masáž

Například.

Nemůžete změnit druhé, ale můžete změnit sami sebe. I když to pro druhé nemusí být vždy příjemné. Ať se stane cokoliv, buďte na prvním místě vy. Jsem přesvědčena, že vás to bude i bavit.

Začněte třeba tím, že se stanete sami sobě výživovým poradcem a uděláte si jasno, co chcete a co je potřeba v jídelníčku změnit, abyste se cítili dobře a měli jistotu, že váš jídelníček je vyvážený.

Není nic jednoduššího:-).

fashion-985556_640 (2)

Krásný čas a povzbuzení ke změně vám přeje Katka

P.S. Už jste četli Učebnici sebelásky od Lucie Kolaříkové?

 

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky