DOBA JEDOVÁ 4 – HORMONY

Mě osobně se vždy nejvíce uleví, když si přečtu knihu a potvrdí se mi to, co v hloubi duše cítím a tuším, že to tak má být. Naposledy se mi takovým zdrojem stala kniha Doba jedová 4 – hormony od Sherrill Sellmanové a já mám potřebu tento zdroj předat dál.

V osobním životě hledám rovnováhu a směr, kudy se vydat a tato kniha mi pomohla dalším dílkem do mé skládačky jít cestou, pomáhat lidem nacházet směr a cestu, tak jako já. Chci dávat lidem informace, aby se svobodně mohli rozhodnout, co se svým životem udělají. Jedná se o oblast životního stylu, výživy a cvičení.

V této knize najdete vše o tom, jak hormony v těle fungují a jaké existují bezpečné alternativní způsoby řešení pro nalezení hormonální rovnováhy a že je nalézt lze.

Je také o tom, že čím dál více žen začínají naslouchat své vnitřní intuici a moudrosti a začínají chápat, že ony jsou zodpovědné za své zdraví a že ho mohou mít ve svých rukách, aby nalezly vnitřní tělesnou, emoční a duchovní rovnováhu.

Strava, cvičení a životospráva mají stejné příznivé účinky jako hormonální substituce, ale bez vedlejších rizik.

Dále se dozvíte, že životní prostředí je zamořeno toxickými estrogeny, herbicidy, pesticidy a plasty a že toto zamoření má obrovský dopad na lidské hormonální zdraví.

Manipulace s hormony je manipulace s ženskou silou. Hormonální antikoncepce a hormonální substituční léčba má jediný cíl – vytvořit komerční trh, který přináší obrovské zisky farmaceutickým firmám a lékařům.

V první části knihy se dozvíte o historii hormonální antikoncepce (HA) a hormonální substituční léčby (HSL). Dozvíte se, jak funguje hormonální systém lidského těla, na co jsou hormony, kde a kdy se tvoří a jak spolupracují, aby byly v rovnováze.

Zásadní kapitolou jsou umělé hormony, které mají devastující vliv na ženské zdraví.

Citát z knihy : („Při tolika nežádoucích účincích a nebezpečných komplikacích se ženy musí velice opatrně rozhodovat, jestli podstoupí HSL. Lékaři jim obvykle naneštěstí řeknou, že neexistuje žádná jiná alternativa a že je to poměrně bezpečné. Většina lékařů má nepochybně dobré úmysly a starost o své pacienty, ale hlavní zdroj jejich znalostí o lécích pochází od farmaceutických společností. Jelikož ženy většinou postrádají základní znalosti o dostupných možnostech, mohou menopauzu vnímat jako dosti děsivé a nebezpečné období. Bojí se, že když nebudou poslouchat rady lékařů, koneckonců lékaři to přece vědí nejlépe, mohou se ve zbylých letech života vystavit hrozbě velkého utrpení a tělesného chátrání. Často je pak pro ně velmi nepříjemné, když na vlastní kůži poznají, jak špatně bylo pečováno o jejich potřeby“.)

 Velmi důležitá je kapitola o mýtech o umělých hormonech, která zakrývá skutečnou situaci ženám po klimakteriu a je hojně předepisována HSL ve snaze ochránit je před osteoporózou, kardiovaskulárními nemocemi a alzhemrovou chorobou lékaři.

(„Stručně řečeno, postmenopauzální osteoroporóza je onemocnění nadměrného úbytku kostní hmoty způsobené především nedostatkem progesteronu (ne estrogenu, který se předepisuje) a druhotně špatným složením stravy, nutričními deficity a nedostatkem posilovacího cvičení. Vzhledem k tomu, že progesteron napomáhá obnově kostní hmoty a je zásadním faktorem při prevenci a řádné léčbě osteoporózy, měli bychom jej považovat za jednu z klíčových složek zdravých kostí. Tvorba kostní hmoty je řetězec propojených faktorů, z nichž každý musí být silný, aby jednotlivé články držely pohromadě“.)

 („Většina symptomů v menopauze je ve skutečnosti výsledek stresujícího života, který v ženském těle způsobil obrovskou nerovnováhu. Aby ženy mohly v druhé polovině života naplnit svůj potenciál, je potřeba zbavit se mnoha mýtů. Z hlediska klasické medicíny je menopauza deficitní onemocnění, nikoliv přirozený proces. Podle lékařů vysychají vaječníky. Na ženské tělo je nahlíženo z hlediska patologie a nutnosti medikace a stejně hodnotí každou specificky ženskou funkci. 

Jestliže žena v perimenopauze o sebe dobře pečovala, příroda jejímu tělu pomáhá, aby se dokázalo zdravě přizpůsobit a nastolit i hormonální rovnováhu i po menopauze“.)

 Ve druhé části najdete několik příběhů žen, které se staly obětí syntetických hormonů obsažených v antikoncepci (HA) nebo byly léčeny hormonální substituční léčbou (HSL). Hovoří o zmatení, tělesné a citové bolesti, zoufalství a zlosti, které nakonec našly cestu a odvahu vymanit se ze stavu závislosti na hormonech.

Pro mě nejsilnější, třetí část knihy, je o historii, proč ženy ztratily svou ženskou sílu a v zájmu lékařské vědy obětovaly svou hormonální rovnováhu, svou podstatu ženství, tudíž sami sebe v kontextu hluboké a dávné minulosti, která sahá až do dob Nostradama.

(„Západní civilizace je ztělesněním hodnot patriarchátu a vždy upřednostňovala vše mužské. Vyžaduje, aby se ženy vzdaly nadějí a snů z úcty k mužům a požadavkům rodiny. Systematické potlačování potřeby sebevyjádření a seberealizace působí ženám emoční utrpení. Aby se ho zbavily, ženy běžně užívaly návykové látky a osvojily si dysfunkční chování, které vedlo k nekonečnému koloběhu zneužívání sebe samých, svého těla i druhých. Pět tisíc let starý patriarchální systém se hluboce zapsal do ženské psychiky. Byl předáván z generace na generaci, utvářel ženské chování, postoje i zdraví. Je to síla, která dohání ženy k vyčerpání, protože se nedokáží zastavit, aby věnovaly pozornost vlastním potřebám. Způsobuje jejich posedlost tělem, které nikdy není dost dokonalé. Proto ženy hledají nějakou vnější autoritu, která by jim řekla, jak mají žít vlastní život. To zaručuje, že zůstávají ekonomicky, politicky a duchovně bezmocné a závislé. To je také důvod, proč ženy cítí stud, odpor a vinu ve vztahu k vlastnímu tělu a normálním ženským funkcím. Jsou zesměšňovány tím, že menstruace se nazývá prokletím. Proto miliony žen každý měsíc trpí premenstruačním syndromem – je to symptom odmítání ženství. Zde také můžeme hledat příčinu, proč téměř 50 procent žen na Západě podstupuje hysterektomii a proč má 60 procent žen každý měsíc bolestivou menstruaci – většina z nich jen mlčky trpí“.)

 Čtvrtá část knihy je zaměřená na konkrétní kroky pro obnovení hormonální rovnováhy, co se týče výživy a pohybu.

Pátá část je opět jak s přibývajícím věkem být stále mladší a zdravější. Jsou zde konkrétní kroky a postupy při mnoha ženských zdravotních problémech.

(„Při hormonální nerovnováze se vlastně projevují symptomy špatného zdravotního stavu. Jestliže jsou léčeny pouze různými přípravky s hormony, skutečné skryté problémy nejen že zůstanou nerozpoznány, ale se vší pravděpodobností se i zhorší“.)

 („Ženy v tomto tisíciletí mají před sebou vskutku náročný úkol : znovu získat znalosti o fyziologii, přestat žít hektickým životem, ctít potřebu vlastního těla a navrátit se k léčivé síle přírodních potravin a léků“.)

 („Ženské zdraví také ohrožuje zvyšující se výskyt chronických zánětů. K zánětlivým onemocněním patří endometrióza, myomy, syndrom polycystických vaječníků, artritida, autoimunitní onemocnění, astma, diabetes, metabolický syndrom, diabetes, kardiovask. choroby, rakovina. Zánět jde ruku v ruce s poškozením volnými radikály“.)

 („Je možné žít s těžkou toxickou zátěží a přesto nemít potíže. Tento stav bychom mohli přirovnat ke zběsilé jízdě po dálnici se sjetými pneumatikami. Všechno se zdá být v pohodě, než jedna z nich praskne. Bezpočet obětí rakoviny a dalších smrtelných nemocí v den, kdy jim byla stanovena diagnóza, cítilo dobře. Proto se toxinům a patogenním organismům říká neviditelní zabijáci (já jim říkám časovaná bomba). Pro zachování zdraví je zásadně důležité pročištění organismu“.)

 Český doslov k této knize napsala Hanka Synková (Nebuďme kyselí, buďme zdraví), která přes různá zdravotní trápení došla k podobným závěrům jako autorka Doby jedové Sherrill Sellmanová. Zdravotní problémy jí donutily opustit vyšlapanou cestu a hledat si v podstatě cestu zpět k sobě, k přírodě. Zanechává inspiraci v podobě námětů a odkazů pro česká „děvčata“ a českých ekvivalentů zahraničních preparátů.

(„Žijeme v civilizaci, kde převládá rychlé občerstvení, rychlá léčba, rychlý sex“.)

(„Budeme potřebovat méně prášků, když budeme jíst méně mléčných výrobků, cukru a pšenice a více zeleniny, ovoce a obilovin jiných, než je přešlechtěná pšenice“.)

(„Dr. Sellmanová uvádí to, co už tušíme : hormonální rovnováha je velmi křehká. Dlouhá pracovní doba, nedostatek spánku, každodenní stres, nepravidelné stravování a příliš vysoká konzumace cukru, kofeinu, rafinovaných karbohydrátů, alkoholu a hydrogenovaných tuků – to vše vede k převaze estrogenu a má dominový efekt na celý endokrinní systém. Délku pracovní doby neovlivním, ale to, co jíme ano. Brokolice, růžičková kapusta a květák obsahují látku silně působící na schopnost jater řádně metabolizovat estrogeny. Je zapotřebí podporovat správné vylučování – pít hodně vody, jíst více vlákniny, podporovat správnou mikroflóru, jinak vázne eliminace škodlivin včetně estrogenů. I tady pomáhají zelené potraviny jako je ječmen a chlorella“.)

Každý se může vydat cestou, která mu vyhovuje. Musí mít ale dostatek informací, aby se mohl svobodně rozhodnout, co se svým tělem udělá.

Hodně síly vám přeje

Vaše Katka

 

 

 

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky