DĚLÁM CO MĚ BAVÍ

Miluji workshopy, vzdělávací semináře, akce, na kterých se mohu něco naučit. Jsem vlastně takový věčný student:)

Ale nebylo tomu tak vždy. Na základní škole mě tuze nebavilo se učit a to se také odráželo na mém vysvědčení. Naštěstí mě rodiče neprudili poznámkami typu nic z Tebe nebude, když se nebudeš učit, bude z Tebe uklízečka atp. A i když mi nebránili v tom, co mě nejvíc bavilo, také mě v tom příliš nepodporovali. Jediné co mě zajímalo byl pohyb, jakýkoliv sport. Nejvíc mě bavila sportovní gymnastika, ale máma mi vždycky říkala, že gymnastika huntuje tělo. O tom, jaké bylo toto období a co z toho v dospělosti vzešlo se můžete dočíst a podívat ZDE nebo klikněte na Můj příběh-z mého deníčku.

V mém oboru lektor skupinových lekcí, osobní trenér a výživový poradce je nepřeberně mnoho možností, jakým se vydat směrem. Je zde mnoho svazů, akademií, asociací ve kterých se mohu nekonečně vzdělávat. A já jsem zde jak ryba ve vodě.

Jsem ve věku, kdy se o své tělo musím a chci víc starat, abych se vyhnula úrazům a nemocem, abych své tělo špatnými stereotypy nepřetěžovala (třeba u počítače), abych si je dokázala vykompenzovat. A to vše, co se naučím, na sobě vyzkouším, zas předávám dál svým klientům a to mě baví.

A tak jsem se v posledním roce zaměřila na zdravotní cvičení a kompenzaci svalových dysbalancí. A aby to nebylo jen o fyzické stránce, pravidelně prokládám cvičební workshopy semináři o seberozvoji v oblasti duše. Mnoho tělesných – fyzických úrazů, nemocí, dysbalancí pochází z myšlenky, z naší naprogramované mysli, kterou již od dětství mistrovsky rozvíjíme a jednoho dne se ocitneme v bodě, kdy nás taková událost zastaví nebo upozorní a my, pokud jsme ochotni a připraveni, musíme něco změnit. Třeba zpomalit a začít se o sebe starat. A to jsou vlastně skoro všichni mí klienti.

Já prostě miluji svou práci. Baví mě se o sebe starat, učit se od těch nejlepších a vše předávat dál. Ať už je to energie a nadšení ve skupinových lekcích, konkrétní rady a technika cvičení při osobních trénincích a v neposlední řadě, když doporučuji zelené potraviny GW. Když lidé po čase zjistí, že se cítí lépe a že se jejich zdraví a kondice zlepšuje. Jsem šťastná, že mám v ruce jednoduché nástroje, které, když se dělají pravidelně, prostě fungují.

Proto jsem vytvořila seriál o tom, co mě nejvíc na seminářích oslovilo a co nejvíc používám ve svém cvičení pro sebe a pro své klienty.

Hodně lidí má problémy s páteří, ať už je to lordóza, skolióza, kyfóza a další a tak dnes začnu s lordózou. Nebudu zde vypisovat všechny aspekty, které s přílišným prohnutím v bedrech souvisí. Chci vám dát pár tipů, jak si ulevit a při pravidelném cvičení, pocítíte úlevu. Téměř celé cvičení můžete dělat kdykoliv a kdekoliv.

Pustit video si můžete ZDE.

  1. Nastavte si pánev do neutrálního postavení – postavte se nejlépe bosi, ale u ve sportovní obuvi se to dá zvládnout (v lodičkách snad také, pokud už to umíte) na šíři kyčlí, chodidla paralelně, kolena míří nad špičky a nejsou propnutá. Kost křížovou, BEZ POMOCÍ HÝŽĎOVÝCH SVALŮ, jemně stáhnete mezi paty. Ucítíte aktivní zapojení spodního břicha uvnitř a ucítíte jak se bedra natahují (někdo má pocit, že se bedra aktivují. Neaktivují). Zkoušejte to stále, dokud to tělo nebude dělat automaticky. Může to trvat týdny i měsíce, záleží jak často to děláte, ale pro úlevu v bedrech a ploché břicho to stojí za to. Podívejte se na video.
  2. Práce s hrudní kostí – spodní část těla máte nastavenou, nyní se zaměřte na hrudní kost. Páteř je vytažená vzhůru, přední žebra nejsou vystrčená vpřed. Hrudní kost začněte vytahovat, prodlužovat vzhůru a poté ji jemně ohýbejte dozadu. Ucítíte aktivitu zádových svalů, které vám stahují lopatky dolů.
  3. Pozice rytíře – klekněte si na levé koleno a pravou nohu ohněte do pravého úhlu. Tělo je napřímené a ruce máte lehce od těla dlaněmi vpřed. V momentě kdy pravým chodidlem a levým kolenem spolu s levou holení zatlačíte jemně do země, prodloužíte páteř vzhůru a paže stáhnete za konečky prstů dolů, pánev se vám nastaví do neutrálu sama, protáhnou se flexory na levé straně od kyčle po stehno a ucítíte jemnou aktivitu břišních svalů. Setrvejte 20-30 vteřin. Vyměňte strany.
  4. Úklony hrudní páteře na overballu – ležíte na zemi na zádech s pokrčenými koleny a overball, který je nafouknutý z poloviny, vložíte pod hrudník na místo, kde se nejvíc kulatíte. Hlavu položte do dlaní s otevřenými lokty. Páteř je rovná. Dělejte pomalé a plynulé úklony na jednu a na druhou stranu s tím, že balónek a místo, kde se ho hrudník dotýká, zůstává na místě. Podívejte se na praktické video.

Pevně věřím, že vás inspiruji a že se brzy, pokud budete cvičit pravidelně, budete cítit lépe.

Krásný den přeje Katka

 

katka_dobesova@post.cz
Jsem cvičitelka, trenérka, výživová poradkyně, která miluje zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Sám sobě výživovým poradcem snadno a rychleOdkaz na něj zde zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Chcete vědět nebo mít jistotu, jak správně cvičit 5 nejoblíbenějších a nejčastějších posilovacích cviků?

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém glogu.
  • Stáhněte si e-book zdarma

    Máte kulatá záda či předsunutou bradu, bolí vás bedra a nevíte, které cvičení by vám pomohlo? Chcete jasný, jednoduchý a účinný návod jak cvičit bez pomůcek a bez nároku na velký prostor? Zde vám předkládám cvičební, ucelený program, který pomáhá, nejen mě, k tomu, abychom se cítili dobře.

    Dovoluji si vám zasílat 1x měsíčně informaci o novém článku na mém blogu.
  • Jak se stát Sám sobě výživovým poradcem

    Chcete znát snadný způsob, jak bez větší námahy sestavit vyvážený jídelníček?

    V rámci novinek si dovoluji zaslat informační mail 1x do měsíce, upozornění na nový článek na mém blogu.
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky